12 באוקטובר 2011

מחנות הריכוז כבר כאן



זמן קצר לאחר תפיסת השלטון על ידי הנציונל סוציאליסטים הקים הנס פרנק, שר המשפטים הבווארי ולימים מושל הגנרלגוברנמן, בתי משפט ל"דין מקוצר" ולאישור מעצרים מהיר. עד מהרה הפכו בתי הדין האלה לחותמת גומי עבור קציני המשטרה הפוליטית שלעיתים לא טרחו אפילו לקבל את חתימתם לפני שעצרו אנשים שלא הסכימו עם הכיוון שאליו פנתה המדינה. ב13 במרץ 1933 פנה שר הפנים הבווארי לפרנק וכתב: "מספר המעצרים המבוצעים ע"י המשטרה גדל. במידה ובתי הכלא שלרשותנו לא יהיו מספיקים, אני ממליץ להשתמש בשיטות שהופעלו בזמן המאסרים הנרחבים של מפלגת הפועלים הסוציאליסטית" ואכן, תשעה ימים מאוחר יותר נחנך במה שהיה קודם מפעל תחמושת ישן - מחנה הריכוז הראשון - דכאו.
כדי להכנס לדכאו לא היה צריך לבצע פשע בפועל. איש לא ביקש לראות ראיות לפשע, ודי היה בחשש בלתי מבוסס של איש בטחון שפלוני אינו אזרח מועיל וצייתן כדי לכלוא אותו, ובמקרים רבים הם הושארו שם תקופות ארוכות גם כאשר התברר שאין שום סיבה או ראיה להשאירו שם. בתחילה היו רוב העצורים קומוניסטים, אבל עם ביטול האיגודים המקצועיים במאי אותה השנה הפכו אלה לכח העיקרי במחנה. 

***

על פי פרסומים של שירות בתי הסוהר בשנת 2000 היו כלואים בישראל 800 אסירים בבתי כלא צבאיים. לאחר העברת האחריות עליהם לשב"ס ב2005, תפח מספרם עד כמעט 10,000 "מחבלים" (כך במקור) עם ירידה בכמות עד לכ-6,000 אסירים ביוני השנה. המונח "אסירים בטחוניים", אם מפשיטים ממנו את סוגיית הגזע והלאום, הוא בעצם שיחדש לאסירים פוליטיים: לעיתים הם עצורים בלי לדעת מה היא סיבת מעצרם, ללא יכולת להתנגד לראיות (אם ישנן) כי אלה אינן מוצגות בפניהם, הם נשפטים בפני בתי דין צבאיים שבפועל משמשים כחותמת גומי לגחמותיהם של קציני צבא או שירותים חשאיים. עדויות שהתפרסמו לאורך השנים מלמדות ששופט צבאי יעדיף תמיד את עמדת חבריו הקצינים על פני זו של העצור בן הגזע האחר, גם אם בינה לבין המציאות אין ולו דבר.

***

ב28 בפברואר 1933 בוטל סעיף 114 בחוקת ווימר - הביאס קורפוס והזכות של העצור למחות על מעצרו. ארגון בצלם מתעד כבר שנים את השרירותיות של המעצרים המנהליים בגדה המערבית: החטיפה באישון לילה, אי הבאת העצור בפני שופט במשך ימים, מניעת מפגש עם עורך דין, ובמקרים רבים אף אי חשיפת ההאשמה עצמה. כמובן שמדובר רק במתנגדי שלטון פלסטינים, אם כי בשנים האחרונות חלה זליגה של הנוהג הזה גם כלפי ערביי ישראל. 
באותו יום בו בוטל סעיף 114, הורה שר הפנים הבווארי "לעצור ללא רחמים את כל האנשים המסתובבים בצורה חשודה", ממש כמו המתרחש בגדה המערבית על בסיס יומי כשחיילים מחליטים לעצור אזרח פלסטיני ללא עילה חוקית. הייתי עד ללא מעט מעצרים כאלה במו עיני.

***

ההישג הגדול ביותר של הדמוקרטיה הישראלית הוא שכנוע האזרחים שבאמת מדובר בדמוקרטיה שבה כל בני האדם שווים ללא הבדל דת, גזע ומין. בדמוקרטיה הרי אי אפשר לעצור אדם בגלל דעותיו הפוליטיות כמו למשל חברות בארגון החמאס - אז זהו - שאפשר. בדמוקרטיה הרי אי אפשר לחטוף עשרות אנשים באמצע הלילה ולהחזיקם במעצר ללא עורך דין - אז זהו - שאפשר. בדמוקרטיה הרי לא יעלה על הדעת שאדם שנעצר ונמנע ממנו קשר עם עורך דין יהיה נתון לעינויים - אז זהו - שכן. בדמוקרטיה הרי לא יעלה על הדעת שתהינה שתי מערכות חוקים שונות לאזרחים במעמדות שונים - אז זהו - שכן. בדמוקרטיה הרי יהיה זה בלתי נתפס שילדים בני 12 ואף פחות מכך ילקחו מהוריהם ויוחזקו עם עצירים מבוגרים לתקופות ארוכות - אז זהו - שכן.

***

יש פשעים עליהם אדם יצטרך לשבת בכלא, על כך אין עוררין, בעיקר אם מדובר ברצח של אזרחים תמימים. אבל מערכת חוקים כפולה - אחת אזרחית ואחת צבאית - המופרדת על בסיס גזע? זו אינה דמוקרטיה. יואילו השופטים הצבאיים לפנות את מקומם לשופטים אזרחיים, יואילו אנשי השירותים החשאיים לפנות את מקומם לאנשי המשטרה שתפקידם לחקור פשעים, יוצגו ההאשמות, יוצגו הראיות ותנו לצדק לנצח - כל שיטה אחרת, לגיטימית ככל שתהיה בעיני מפעיליה, אינה יכולה לפעול בתוך דמוקרטיה. עד שלא תשתנה השיטה יואילו מוסדות המדינה לקרוא לבתי הכלא הבטחוניים בשמם האמיתי - מחנות ריכוז, ולשיטת הממשל - פסאודוקרטיה. יעני דמוקרטיה. דמוקרטיה בנדמה-לי. תמים לחשוב ששלטון שמתייחס בצורה אחת לחלק מנתיניו לא יפנה את אותן שיטות גם לציבורים אחרים בתוכו. תמים ומסוכן.ערבבו פנימה דת וגזע - ומתבשל לנו אסון.



11 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אם רצית לשלב בין הסמל של מדינת ישראל לסמל של גרמניה הנאצית, אז יש לך טעות, כי הנשר ששמת שייך לרפובליקה הגרמנית הפדרלית (גרמניה הדמוקרטית למופת של אחרי המלחמה) ולא לגרמניה הנאצית. מכל מקום, אני יכול לחתום בשתי ידיים על הביקורת שיש לך על המדיניות של ישראל, אבל ההשוואה לגרמניה הנאצית לא ראויה בכלל.

נעם אמר/ה...

אנונימי, תודה על התגובה. הנשר שמופיע בסמל הוא אכן אינו של גרמניה הנאצית אך גם לא של גרמניה הפדרלית של אחרי המלחמה. זהו הנשר הווימארי של בין המלחמות והוא חלק מהמסר של הבלוג הזה: אנחנו עדיין לא בגרמניה הנאצית, אבל אם נמשיך בכיוון אליו אנחנו שועטים, בהחלט נגיע.

אנונימי אמר/ה...

ביקורת - בוודאי, חייבים. אבל זאת לא ביקורת. זאת דמגוגיה.

וככזו, ובוודאי ככזו האומרת "אנחנו עדיין לא בגרמניה הנאצית, אבל אם נמשיך בכיוון אליו אנחנו שועטים, בהחלט נגיע..."

היא לא שווה התייחסות להוציא זו שכתבתי פה.

אגב,
ירדו מאד כמות הפיגועים וההרוגים היישראלים בתקופה האחרונה,
אני מניח שלתפסתכם זה בגלל שהפלסתינאים הפכו להיות אוהבי ישראל ?
כי לדעתי יכול להיות שיש קשר בין הפעילות של כוחות הביטחון לבין הירידה הדרמטית במספר הפיגועים. סתם. דיעה.

אנונימי אמר/ה...

אתם גם מסננים תגובות?
ביקורת על כולם אבל לא עליכם (אני מתאר לעצמי שאת זה תפרסמו בכדי "להוכיח" ההפך).

נעם אמר/ה...

אנונימי שכתב על ביקורת: לא הבנתי מה אתה רוצה. נסה לנסח את התגובה שלך באופן בהיר יותר.
אנונימי שהתלונן על סינון תגובות (אותו אחד?): התגובות עוברות סינון בגלל כמות הטרולים הבלתי נתפסת שמסתובבת כאן. אני נוטה לפרסם את רוב התגובות שלדעתי יכולות לתרום לדיון, את אלה שתוקפות אותי אישית, מאיימות, אלימות או עילגות באופן קיצוני אני משאיר בחוץ. אני מקווה שזה עונה על שאלתך.

עדו אמר/ה...

כשליבוביץ' תיקן את עצמו ואמר שב'יודונאצים' התכוון להשוות את ישראל לגרמניה 'לפני' מלחמת העולם השנייה, חשבתי שהוא משתפן. עכשיו אני מבין שהוא היה (כרגיל) יותר חכם ממה שחשבתי.

אנונימי אמר/ה...

1.
החשש האמיתי שלי הוא מהסוציאליסטים בין אם הם מתקראים קומוניסטים ובין אם נאציונל – סוציאליסטים. זה הכל מאותה משפחה אידיאולוגית שהתפצלה במאבקי דמים מיד לאחר השלמת המהפיכה האדומה ב-1917 ברוסיה. גם אלה וגם אלה לקו באנטישמיות כבדה. הם האשימו את היהודים כברוני העולם, שמנצלים את כוח העבודה של ההמונים הנוצרים, לצד דיכוי התכונות האינטלקטואליות של העמים "הלבנים". בגדול זה מסוכם יפה במסמך המפוברק שלהם "הפרוטוקולים של זיקני ציון" שמאז הפך לספר, וגם התנחל בליבות הערבים והמוסלמים כבר מאז שנות ה-80. ההבדל בין הסוציאליזם הקומוניסטי לבין הנאצינל – סוציאליזם הוא שהגויים הקומוניסטים נתנו למשת"פים יהודים שמכרו את נפשם לשטן להשתתף במהפיכה שלהם, לאור העובדה שהתכחשו ליהדותם והפכו לאדם-בעל-דת-חברתית. הללו דרך אגב היו גם מראשי האנטישמים החדשים, האנטי ציונים ויצרני הבדותות האנטישמיות (למשל: בקיאותם כתלמידי ה"חדר" בילדותם איפשרה להם לנצל את ידענותם ולהביא ציטוטים חלקיים או מעוותים מהתלמוד ומתן להם פרשנות של שנאה כנגד תכונותיהם הגרועות של היהודים בענייני אמון הדדי, ניצול הגויים, שנאה ובוז לגויים, נזילת רוק מהשפתיים למגע של כסף מצלצל וכו'. לדעתי, יותר מאשר הם האמינו בעצמם לשיקריהם הם עשו זאת כי זה היה מצופה מהם ע"י מעבידיהם הגויים והם רצו למצוא חן בעיניהם. ככל שהגזימו הרגישו שעשו את מה שציפו מהם. כאן כהערה כללית, בגידת יהודים מהסוג הזה קרתה כבר מסוף המאה ה-18 כחלק מעידן "ההשכלה" ששטף את אירופה. יהודים בודדים שבגרו בדמותם-עצמם סיפקו דלק לתנועות האנטישמיות) שאחר כך מצאו את מקומם בספרות האנטישמית של הגויים.
הניסיון לבודד את התופעה הפוליטית הגרמנית של החצי הראשון של המאה ה-20 ולהשוות אותה למתרחש בחצי השני של המאה ה-20 ובתחילת המאה ה-21 לישראל הוא מעשה נואל, מביש וצר מוחין. למה נואל ומביש? אגע בזה בהמשך. למה צר מוחין? כי הכותב(ים) מתייחס בצורה מלאכותית למשטר הגרמני ולמשטר הישראלי אחד לאחד, בלי לבדוק את השפעות הרקע והמטרות לעתיד של כל משטר. הניסיון לנטרל מניעים, ערכים והשפעות חיצוניות הוא מהלך מכוון של ניטרול העובדות שפוגמות לכותב(ים) לבסס את טיעונו(ם), ולכן מה שמפריע לו(הם) נזרק החוצה מתודעת הקורא. זוהי אחת משיטות האנטישמים בבואם לפגוע בדמות "היהודי", ויש לציין שאלה הנקראים היום 'פלסטינים' מרבים להשתמש גם בעקרון זה בברושורים האנטישמיים שלהם. לפלסטינים היו מורים מעולים לתעמולה ולדיס-אינפורמציה: הנאצים של שנות ה-30 וה-40 והקומוניסטים של שנות ה-60, 70 וה-80. חלק מהמתודה האנטישמית באה לידי מיצוי בפוסט של "גודווין לא גר כאן יותר", אלא שהוא מפנה את חיציו במקום "ליהודי" רק ל"לאומן היהודי", ומנסה בכך להוציא את עצמו(ם) מהמשחק. כהערה כללית אטען, שמבחינת ה"פלסטיני", "גודווין לא גר כאן יותר" (אני משער שהוא ברח כבר לחו"ל ומנסה משם להטיף לנו מוסר רופס) אינו אהוב יותר על ידי ה"פלסטיני" מכל "יהודי לאומני" או "יהודי לא-לאומני" שממשיכים לגור כאן. הויכוח על ה"לאומנות" בין היהודים הוא כקצף המטלטל על גלים של ים סוער ופוגע בקצף מימינו, ושניהם רבים בינהם מי האשם! חבר'ה, תרדו מהאשליות שלכם, הקצף השמאלני הוא קצף בידי ה"פלסטינים", "אידיוטים שימושיים" בידי הפלסטינים שמטרתם להפעלם כמפכפיל כוח נגד הימין הציוני, עד הקצף כולו, מימין ומשמאל, יתעייף וייחלש ואז יבוא הגל ה"פלסטיני" הנוסף שינסה למחות את הקצף כולו מעל פני הארץ. השמאלנים הם הקצף בידי ה"פלסטינים", ידם הארוכה לתוך התודעה היהודית בניסיון לבחוש בה באמצעותם ולהביא להרס הבית היהודי בארץ ישראל. אחרי ש"הפלסטינים" ישיגו את מבוקשם, לא יהיה יותר צורך ב"קצף השמאלני" וגורלו יהיה כ"קצף הימני", כשהם יאמרו לכם: תודה שעזרתם לנו, עכשיו אתם "אידיוטים בלתי שימושיים".
הדמוקרטיה בגרמניה הוויימארית כשלה בדרך המיוחדת שלה, כמו שעשרות דמוקרטיות קרסו באותה עת. לכן עצם העובדה שהדמוקרטיה קרסה אינה תנאי והכרח שכל דמוקרטיה אחרת בתקופתה, ובודאי שבימינו, נוהגת באותה דרך. הדמוקרטיה הוויימארית היתה אחת מהראשונות בזמנה ולא היו לה עוגנים ובלמים שיחסמו כל ניסיון להפילה.

בברכה

אפרים איש שלום

אנונימי אמר/ה...

2.

המחבר מרחיב את סיפור עליית הנאצים הסוציאליסטים לשלטון אבל ממעיט בעמדתם השטנים כלפי היהודים. כדרך שהוא מדבר על ה"פלסטינים" וממעיט בשנאתם כלפי היהודים וכלפי מדינת היהודים. הנאצים הסוציאליסטים לא קיבלו את הקיום של היהודי, ה"פלסטינים" לא מקבלים את הקיום המדיני היהודי ומתוך כך גם לא את הקיום היהודי עצמו (הוכחה: הפיגועים מכוונים לרצח יהודים באשר הם יהודים ללא הבחנה; לפי תפיסת הערבים יהודים לא יוכלו לגור ביודנריין של עזה, יהודה ושומרו שיהפכו למדינת ה"עם הפלסטיני'; ה'מתון' מבינהם, אבו מאזן, מכריז שאף "פלסטיני" לא יכיר ב ז כ ו ת קיומה של מדינה יהודית באזור, אבל דורש שישראל תכיר בזכות קיומה של מדינה 'פלסטינית').
לטעון שעזה היא 'מחנה ריכוז' זו תעמולה אנטישמית בזויה. מעצר 'פלסטינים' נעשה כשם שעוצרים עבריינים בישראל. הטענה כאילו "בגדה המערבית החיילים מחליטים לעצור אזרח פלסטיני ללא עילה חוקית על בסיס יומי. הייתי עד ללא מעט מעצרים כאלה במו עיני" היא טענה שיקרית. החיילים חייבים לעצור כל מי שמתנהג בצורה חשודה כמתכוון לבצע פיגוע. 99% מהעצורים משוחררים באותו יום או לחמרת. 1% לאחר יום חקירה נוסף. ורק בודדים נעצרים במעצרים ממושכים, על בסיס מידע מודיעיני מחשיד אבל ללא יכולת הוכחה לפי השיטה המשפטית המחרימה בארץ, וטוב שכך! כלומר, המעצרים בסופם מתבצעים לפי חוק, ובאישור בית המשפט הבלתי תלוי. היו מקרים שבתי משפט לא אישרו למשטרה או לשב"כ להמשיך להחזיר בחשוד כמחבל. כשמסתכלים בזוית קצת יותר רחבה מצרוּת זוויתו של כותב הפוסט, אנחנו רואים שישראל מתייחסת בצורה הרבה יותר הומאנית כלפי החפצים להורגה מאשר נניח אמריקה, בריטניה, רוסיה או סין. אינני משווה כמובן אותנו ל"פלסטינים" משום שהם הסיטרה אחראי של הקיום האנושי, הם מלכתחילה מתכוונים לרצוח תינוקת יהודיה בעגלתה משום שהיא בטח תהיה חיילת בעוד 18 שנים. כלומר, ה"נאצים השימושיים" שלידנו, מנסים לתת תירוץ עלוב לשנאתם ה כ ו ל ל ת אלינו. האם איזשהו מתייסר מצפון שמאלני ביקר את ה"פלסטינים" על התנהגותם זו, אפילו בבלוג שלו בלבד?
היהודים של ראשית המאה ה-20 בגרמניה, וביתר מדינות אירופה, היו מפורצי הדרך האינטלקטואלים של אירופה. הם היו מובילים חברתיים, הומאניסטיים, תרבותיים שתרמו לעושרה התרבותי, הרוחני וכן גם הכלכלי לאירופה, שהחזירה להם שנאה. במקומות רבים באירופה טענו ש"היהודים הם הגרמנים, הרוסים, הצרפתים האמיתיים" ושהגרמנים מפולגים בתוך עצמם לפי מחוזות עבר נסיכותיים, קתולים-פרוטסטנטים, אנשי המישור מול אנשי ההרים וכו' גם לגבי הפילוגים הפנימיים בימים אחרים. היהודים לא קראו להשמדת גרמניה ולהקים תחתיה מדינה יהודית (למרות שבחלקים רבים בגרמניה היהודים ישבו עוד בטרם באו הגרמאנים וכבשו את הארץ), היהודים לא הקימו מחתרות טרור לפגוע בגרמניה או במדינות אירופה, לא התפוצצו ברכבות ובכיכרות העיר ובכל זאת, למרות תפקידם החיובי ביותר של היהודים כבודדים וכקהילות ונאמנותם למדינותיהם, השנאה חילחלה והתפרצה.

בברכה

אפרים איש שלום

אנונימי אמר/ה...

3.

ה"פלסטינים" שתקומתם נוצרה רק בשל הצלחת הפרוייקט הציוני, סירבו לכל הצעת שלום ושרה של הציונים. הם דחו כל החלטת פשרה של האו"ם והעדיפו מתוך תפיסת עולמם האסלאמית להשמיד את ישראל. זהו בדיוק תמונת הראי ההפוכה של ליהודים ולציונים בתוכם. אבותיהם של ה"פלסטינים", עוד בטרם נקראו כך, אפילו שלחו כמה אלפים בודדים של צעירים לחבור לצבא הנאצי של בוסניה (דיביזיית חנג'ר) ולהילחם נגד עמי יוגוסלביה הנוצריים והשתתפו הצייד היהודים ובהעלאת קהילות שלמות של יהודים לרכבות לאושוויץ'. מנהיג ה"פלסטינים" חאג' אמין אל-חוסייני היה חביבו של היטלר ועודד את היטלר בחזונו לרצוח את אחרון היהודים על פני כדור הארץ. בביקורו של החאג' במחנה ההשמדה באושוויץ', נכח האנטישמי הזה בהכנסת היהודים לתאי הגזים, והתלונה אשר יצאה מפיו היתה שקצב רציחת היהודים לא מספק אותו !!!! חאג' אמין אל חוסייני הקים את ה"משרד הערבי" בברלין, ותחנת שידור בערבית שקראה למוסלמים להצטרף למלחמה לצד גרמניה ולהשמיד את היהודים. הוא גם קיבל דרגת גנרל של כבוד בצבא הרייך השלישי. הוא היה הביטוי הנשגב של כל ערבי ארץ ישראלי. http://www.youtube.com/watch?v=ctUJb69cxoc&feature=related תרבות הדומן שיצרה את הזהות ה"פלסטינית" מאוחר יותר נשענת גם היא על ראייה מעוותת של הקיום היהודי. בספרי הלימוד ה"פלסטיניים" היהודי הוא 'קוף' או 'חזיר' ומוגדר שתפקיד המוסלמי הטוב הוא לא להאמין ליהודים ולהרוג אותם, אפילו במחיר האהובים עליהם ותוך הקרבת חייהם, שהאדה, בעולם הזה, וכל זאת בתמורה לזכיות חמדה ולבתולות בעולם הבא.
החינוך היהודי מלמד את היהודי על קדושת החיים, כולל של האוייב. דיני המלחמה בישראל הם מהמתונים וההומאניסטיים ביותר, עד כמה שדיני מלחמה יכולים להיות הומאניסטיים (שהרי הומאניזם זה גם לתת לעצמך לחיות כשהרע בא להרוג אותך). החינוך המוסלמי מעודד את הילד הקט להקריב את עצמו כשאהיד תוך קטילת מקסימום מאוייבי אללה (וזה בעיקר וקודם כל אותם "חזירים" ו"קופים"). תשמעו מא אומר פתחי חמאד, אחד ממנהיגי החמאס בעזה http://www.youtube.com/watch?v=CWIDZ7Jpdqg .

בברכה

אפרים איש שלום

אנונימי אמר/ה...

4.

בדמוקרטיה בישראל כל אזרחי המדינה שווים. הבעיה למימוש מעשי, מלא ומוחלט של הנוסחה הזאת היא עצם העובדה שכ-18% מאזרחי המדינה הם ערבים שמתנגדים לזהות את עצמם כחלק שלם של המדינה. רוב ערבי גדול בארץ מתנגד למהותה של ישראל כמדינת הלאום היהודי, בעוד שהם תומכים בהקמת מדינה פלסטינית שתהיה מדינת הלאום של "הפלסטינים". הדואליות הזאת מקשה על הערבים עצמם להשתלב באופן מלא ואמיתי בתוך העשייה במדינת ישראל. כל עוד לא נפתור בשלום ובהבנה את הסכסוך, המצב הזה יוותר כמו שהוא. זו לא אשמת היהודים יותר מאשר אשמת הערבים.
בישראל ובשטחים אי אפשר לעצור אדם בגלל דעותיו הפוליטיות. עובדה שאנשים ממוצא יהודי שוללים את קיומה של ישראל והם לא נעצרים. גם ערבים רבים יותר שוללים את קיומה של ישראל ואפילו לא פוסלים אותם מלרוץ לכנסת. תנועות אסלאמיות קיצוניות בארץ,תומכות בארגוני טרור פלסטיניים ואפילו תורמים להם כסף ועדיין מנהיגי התנועות האלה לא נכנסים בגלל זה לכלא. כשכבר נכנס מנהיג ה"תנועה הצפונית" לכלא זה היה בגלל אלימות בהפגנה שהופעלה כנגד שוטרים. ישראל עוצרת ערבים שחברים בתנועות טרור לפי חוק, בשל הצורך הראשוני להגן על חיי היהודים. ישראל מחסלת חברי ארגוני טרור רק כאשר הם פועלים ומייצרים פיגועים. האם יש מישהו בעולם שחושב ברצינות שלישראל אסר לחסל את הבאים לרצוח אותה? אפילו גדולי האנטישמים מבינים שתפקידם לשקר ולבזות את עצמם בטענות שווא נכלוליות נגד הציונים, אבל זוהי בדיוק האנטישמיות – היא מחייבת את חבריה לנהוג במרמה, בכסילות, בעורמה ובכחש.
לעניין הדמגוגיה השיפוטית של כותב הפוסט, אין בישראל בישראל הפרדה לשני מערכות משפט לפי הגזע. אין בישראל בכלל התייחסות משפטית לגזע, כי זהו מונח אנכרוניסטי שמשרת רק תועמלנים שמאלניים. יש מערכת משפט אזרחי שמיועדת לשיפוט אזרחי ישראל ויש מערכת משפט צבאי שמיועדת ללובשי המדים בעת פעולתם כחיילים/מפקדים ומול הערבים בשטחים הכבושים, שאינם אזרחי ישראל. זה מתחייב מהחוק הבינ"ל. צה"ל הוא הריבון בשטחים הכבושים לפי החוק. המשטרה בשטחים תפקידה הראשוני לשמור על הסדר הציבורי האזרחי בשטחים ולסייע לצבא לשמור על ביטחון היהודים והערבים שם. הסדר זה מתחייב מהיותה של ישראל דמוקרטית. אם ישראל לא היתה דמוקרטית אז לא היתה שום משמעות לחלוקת האחריות לפי החוק, כי החוק הנוהג היה אחר.
בתי הכלא הביטחוניים מחוייבי המציאות הקשה בה אנחנו לחיים. מה לעשות שרבים המקרים בהם מוסלמי צעיר ו'טוב' מחליט להצטרף לתנועת טרור, מקבל מעטן נפץ ויוצא להתאבד מיד. התרומה הביטחונית בהפעלת החוק האזרחי במקרים כאלה נמוכה ביותר, וגם לא דמוקרטית כי היא תפגע בדין האזרחי. לכן נכון להפעיל את החוק הצבאי בשטחי הכיבוש כדי לשמור על מעמד הערבים שם ככבושים.
ושוב בעניין הדמיית שקר והזניית המונח "מחנות ריכוז", זה מזכיר לי שעזה נהפכה בפי השמאל הקיצוני והאנטי ציוני ל"מחנה ריכוז אחד גדול" בדיוק ברגע שישראל נסוגה ויצאה ממנו עד תומו! מעניין של"מחנה ריכוז" זה יש ממשלה, שי כמה צבאות והם לא מפסיקים לייצר טרור נגד אזרחי ישראל ה"נאצים". אכן תיאוריה אנטישמית קונספירטיבית נחמדה שמעידה על אובדן דרך והשחתת מוסר של השמאל הקיצוני האנטי ציוני בארץ ובעולם.

בברכה

אפרים איש שלום

צפר אמר/ה...

סתם תגובה קטנונית. הנשר של גרמניה אינו נשר, אלא עיט.
אבל מי אני שמתעסק בכאלו זוטות.